Artikelen

Een wereld zonder malaria

Iedere 45 seconden sterft er een kind aan malaria. Een ziekte die te voorkomen en te behandelen is.

De Nederlandse Malaria Stichting is een charitatieve organisatie die innovatieve manieren om malaria te bestrijden ontwikkelt en test. Ook maken we de bestaande kennis en informatie over malariabestrijding beschikbaar voor belanghebbenden over de hele wereld. We beperken ons hierbij tot die activiteiten waar anderen niet mee bezig zijn.

Een internationale stichting die groen en duurzaam werkt met respect voor mens en natuur door middel van projecten, informatie, educatie, voorlichting, onderzoek én ondernemerschap.

Een wereld zonder malaria. Dat is waar de Nederlandse Malaria Stichting zich voor inzet. Nu treft deze ziekte jaarlijks meer dan 300 miljoen mensen waarvan er minstens 650.000 sterven. Elk jaar opnieuw. En wist u dat malaria 20% van de kindersterfte in Afrika veroorzaakt? Deze getallen moeten drastisch omlaag. En dat kan! Hoe?

Door mensen te genezen en te beschermen en belangrijker nog; door de mug lokaal drastisch terug te dringen. Minder muggen betekent minder malaria. Met deze aanpak is de Nederlandse Malaria Stichting niet alleen uniek in Nederland maar ook internationaal vooruitstrevend.