Malaria nieuws

Samenwerking tussen Tropenzorg en Malaria Stichting

Twee Nederlandse organisaties die een passie delen om malaria uit te roeien hebben de handen in elkaar geslagen door middel van een unieke samenwerking. Tropenzorg, eigenaar van het Care Plus® merk, stimuleert reizigers om zo gezond mogelijk te reizen.

Het biedt reizigers een uitgebreid assortiment aan producten zoals klamboes, anti-muggen spray en beschermende kleding, die specifiek ontwikkeld zijn om je goed tegen o.a. muggenbeten en malaria te beschermen. De Nederlandse Malaria Stichting heeft als missie om bij te dragen aan een wereld zonder malaria en richt zich met name op het voorzien van (wetenschappelijke) informatie over malaria via haar unieke online platform MalariaWorld.

"Het is geen verrassing dat we elkaar gevonden hebben", zegt de CEO van Tropenzorg Arnoud Aalbersberg. "We kennen elkaar al jaren en kwamen elkaar steeds weer tegen tijdens verschillenden gelegenheden. Wij hebben als doel om reizigers te beschermen en de Stichting informeert de internationale malaria gemeenschap over de laatste product ontwikkelingen om zowel mensen in ontwikkelingslanden als reizigers tegen malaria te beschermen" legt Aalbersberg uit. "We hebben dus duidelijk een gemeenschappelijke interesse. De ontwikkelingen op het gebied van onderzoek en malariabestrijding gaan zo snel dat het essentieel is om elkaar goed op de hoogte te houden. Wij zijn dan ook trots om MalariaWorld te steunen om dit doel te verwezenlijken." Aalbersberg stond aan de wieg van de Nederlandse Malaria Stichting en is lid van de Raad van Advies van de Stichting.

Ingeborg van Schayk, Directeur van de Nederlandse Malaria Stichting, is blij met deze nieuwe samenwerking. "Sinds MalariaWorld the Social Media Award 2015 heeft gewonnen krijgen we veel internationale aandacht." Dit heeft er nu toe geleid dat we met Tropenzorg gaan samenwerken. Deze samenwerking maakt het voor ons mogelijk om onze diensten voor de internationale malaria gemeenschap, waarvan momenteel al 8800 mensen via MalariaWorld gebruik maken, kunnen uitbreiden.

Tropenzorg gaat samenwerken met de Nederlandse Malaria Stichting om het redactieteam van MalariaWorld voor onbepaalde tijd te co-financieren en ondersteunen.

Voor meer informatie over Tropenzorg zie http://www.careplus.eu/nl/

Arnoud  Ingeborg

Arnoud Aalbersberg, CEO Tropicare, congratulates Ingeborg van Schayk, Director Dutch Malaria Foundation.