MalariaWorld

Delen van kennis & informatie over malaria

Stelt u zich eens voor dat uw kind sterft omdat uw doktor niet beschikt over toegang tot de meest actuele medische kennis. Kennis die beschikbaar is, maar die onbetaalbaar voor uw dokter is.

Dit is geen fictie.

Het is de dagelijkse praktijk in Afrika.

Een arts, waar ook ter wereld, moet kunnen beschikken over de laatste kennis en informatie over malaria. Vind u dat ook?

Steun ons dan nu!

Met uw donatie kunnen wij deze informatie gratis ter beschikking stellen. De Nederlandse Malaria Stichting is een ANBI. Uw donatie is daarom mogelijk fiscaal aftrekbaar. Lees hier meer.

2 vliegen in 1 klap

- het creëren van werkervaringsplaatsen in Kenia én

- een jaar lang gratis medische informatie voor artsen en onderzoekers

Voor € 480,= geeft u 40 artsen/onderzoekers

1 jaar gratis medische informatie én 80 uur werk-

Voor € 60,= geeft u 5 artsen/onderzoekers

1 jaar gratis medische informatie én 10 uur werk-

Voor € 12,= geeft u 1 arts/onderzoeker

1 jaar gratis medische informatie én 2 uur werk-

ervaring aan een jonge Keniaan.

Ook kleinere bijdragen zijn van harte welkom en worden zorgvuldig besteed.

Wij streven ernaar uw donatie volledig te besteden aan het realiseren van MalariaWorld.

Veel artsen en onderzoekers in Afrika hebben geen toegang tot de meest recente medische informatie omdat deze gewoonweg te duur is. Alleen op basis van de juiste informatie kunnen bijvoorbeeld artsen de juiste medicijnen voorschrijven. En dat kan bij malaria steeds veranderen omdat de parasiet in toenemende mate resistent wordt tegen het medicijn. Ook een onderzoeker verspilt zijn tijd en geld als hij niet weet wat inmiddels achterhaald of al bewezen is. Iedere week worden er tientallen wetenschappelijke artikelen over malaria online gepubliceerd. Gemiddeld kost het downloaden van deze informatie € 25,= per artikel. En dat terwijl een dokter in Congo iets meer dan € 100,= per maand verdient.

De Nederlandse Malaria Stichting vindt het essentieel dat artsen en onderzoekers kunnen beschikken over de juiste informatie zodat zij adequaat kunnen handelen. Daarom hebben wij het grootste malaria informatie portaal ter wereld ontwikkeld: MalariaWorld.

MalariaWorld houdt dagelijks 7000 artsen en onderzoekers over de hele wereld kosteloos op de hoogte van de laatste relevante informatie over malaria op www.malariaworld.org

Werkervaringsplaatsen voor hoogopgeleide jongeren in Kenia

De Nederlandse Malaria Stichting werkt samen met StelaMatrix in Kenia.
StelaMatrix biedt studenten en jonge professionals een kans om werkervaring op te doen en zo hun carrière een start te geven. Vinden wij in Nederland de werkloosheid al hoog met 5,3%, in Kenia is meer dan 40% van de bevolking werkloos. Dit houdt in dat ook voor jongeren met een universitaire opleiding het doorgaans onmogelijk is om zonder werkervaring een baan te vinden. StelaMatrix biedt jongeren een unieke kans. Daarom werkt de Nederlandse Malaria Stichting samen met StelaMatrix door werk aan deze jongeren uit te besteden. Via Stelamatrix verzorgen al 2 jaar lang een jonge Keniaanse journalist en een ICTer de inhoud van MalariaWorld. Wij zijn 100% tevreden met de geleverde kwaliteit, de inzet en betrouwbaarheid van StelaMatrix.

Waar komt uw geld terecht?

De Nederlandse Malaria Stichting gebruikt uw bijdrage zorgvuldig! Wij beperken onze kantoorkosten tot een minimum. Wij zijn niet ondergebracht in een kantoorpand en onze salarissen liggen onder modaal.
Een klein gedeelte van de donaties verdwijnt normaliter aan bank transactiekosten. De Nederlandse Malaria Stichting dient een sponsorverzoek voor bankkosten in bij onze banken. Zo proberen wij uw bedrag zo volledig mogelijk aan het goede doel te besteden.

Steun MalariaWorld

Wij gebruiken de ontvangen donaties volledig voor het project MalariaWorld.  Dit houdt in dat wij het platform www.malariaworld.org onderhouden en optimaliseren. Alleen de kosten die hiermee gepaard gaan worden van uw bijdrage betaald. Lees hier meer over MalariaWorld.

Steun de Nederlandse Malaria Stichting

U kunt ook de stichting in het algemeen steunen. Hiermee kunnen wij dan weer nieuwe projecten ontwikkelen en onze stichting onderhouden. Wij respecteren onze donateurs en gaan zorgvuldig met uw donatie om. Mocht u hier vragen over hebben, neemt u dan gerust contact met ons op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  of tel: 06 131 91 007

Notariële schenking

U kunt de stichting steunen via een notariële schenking die fiscaal aftrekbaar is. Wlt u meer informatie over het doen van een notariële schenking neem dan geheel vrijblijven contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.