MalariaWorld

Delen van kennis & informatie over malaria

LogoMW(1)

Stelt u zich eens voor dat uw kind sterft omdat uw doktor niet beschikt over toegang tot de meest actuele medische kennis. Kennis die beschikbaar is, maar die onbetaalbaar voor uw dokter is.

Dit is geen fictie.

Het is de dagelijkse praktijk in Afrika.

Een arts, waar ook ter wereld, moet kunnen beschikken over de laatste kennis en informatie over malaria.

Veel artsen en onderzoekers in Afrika hebben geen toegang tot de meest recente medische informatie omdat deze gewoonweg te duur is. Alleen op basis van de juiste informatie kunnen bijvoorbeeld artsen de juiste medicijnen voorschrijven. En dat kan bij malaria steeds veranderen omdat de parasiet in toenemende mate resistent wordt tegen het medicijn. Ook een onderzoeker verspilt zijn tijd en geld als hij niet weet wat inmiddels achterhaald of al bewezen is. Iedere week worden er tientallen wetenschappelijke artikelen over malaria online gepubliceerd. Gemiddeld kost het downloaden van deze informatie € 25,= per artikel. En dat terwijl een dokter in Congo iets meer dan € 100,= per maand verdient.

De Nederlandse Malaria Stichting vindt het essentieel dat artsen en onderzoekers kunnen beschikken over de juiste informatie zodat zij adequaat kunnen handelen. Daarom hebben wij het grootste malaria informatie portaal ter wereld ontwikkeld: MalariaWorld.

MalariaWorld houdt dagelijks >9000 artsen en onderzoekers over de hele wereld kosteloos op de hoogte van de laatste relevante informatie over malaria op www.malariaworld.org