MalariaWorld Journal

MWJDelen van wetenschappelijk malariaonderzoek

Wist u dat het merendeel van de malaria-onderzoekers hun onderzoekdata niet kan delen met collega’s? Of ze moeten betalen om een publicatie te lezen of ze moeten betalen om te publiceren. Artsen en onderzoekers in m.n. Afrika en Azië, nota bene in malaria gebieden, vallen buiten de boot: zij kunnen dat gewoonweg niet betalen.

Daar besloten we iets aan te doen.

MalariaWorld JournalDe Nederlandse Malaria Stichting geeft nu het eerste wetenschappelijk ‘peer-reviewed’ malariatijdschrift uit waar je gratis lees en publiceert: de MalariaWorld Journal. Hiermee maken wij het mogelijk dat iedere malariawetenschapper waar ook ter wereld zijn informatie en kennis kan delen.

De Nederlandse Malaria Stichting draagt er aan bij dat artsen en malaria onderzoekers overal ter wereld goed geïnformeerd de strijd tegen malaria aan kunnen gaan.

De MalariaWorld Journal is een gezamelijk project van de Nederlandse Malaria Stichting en de Radboud Universiteit Nijmegen. Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek.

nwo-logo