OVER

Visie

De Nederlandse Malaria Stichting zet zich in voor een wereld zonder malaria. We willen dit bereiken door de implementatie van geïntegreerde, verantwoorde methoden om malaria te bestrijden in combinatie met innovatief toegepast onderzoek, voorlichting en informatievoorziening. Niet alleen het beschermen van de mens, maar ook het aanpakken van de mug, de veroorzaker van malaria, zien wij als noodzaak om malaria te bestrijden.

Missie

Met moderne technologie, kennis en ervaring is het mogelijk malaria te bestrijden. Deze ziekte hebben we ook uitgeroeid in Europa, Amerika en andere welvarende delen van de wereld. Malaria treft Afrika en Azië het hardst. Ieder jaar overlijden er meer dan 400.000 mensen aan malaria. De Nederlandse malaria Stichting wil een structurele bijdrage leveren aan het wereldwijd verbeteren van gezondheid, het verminderen van armoede en het stimuleren van economisch ontwikkeling door het bestrijden van malaria.

Beleid

De Nederlandse Malaria Stichting is in oktober 2010 opgericht met als doel het op directe of indirecte manier bijdragen aan de bestrijding van malaria. Dit zal de stichting beogen te realiseren door het uitvoeren en ondersteunen van activiteiten op het gebied van informatievoorziening, bewustwording, onderzoek, uitvoering, en fondsenwerving.

Het Beleidsplan 2021-2023 beschrijft de volgende zaken: Inleiding | Malaria | Visie | Missie | Doel | Strategie | Lopende activiteiten | De organisatie | Het bestuur | Raad van Advies | Management | Vestiging | Financiën | Werving van gelden | Beheer van gelden | Bestemming liquidatiesaldo | Financieel overzicht | Code of conduct | Verklaring van Belangen

Lees hier het NMS Beleidsplan 2021-2023

Organisatie

De Nederlandse Malaria Stichting is een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI; Fiscaalnummer 8230.38.300) en staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel (KvK 51001241). De organisatie van de Nederlandse Malaria Stichting bestaat uit een Bestuur, een Directie en een Raad van Advies.

Bestuur

Het bestuur bestaat uit een onbezoldigde voorzitter, secretaris en penningmeester. Het zet in grote lijnen het beleid uit en neemt strategische beslissingen.

Directie

De directie bestaat uit een algemeen directeur die het hoofd van de stichting is en verantwoordelijkheid aflegt aan het bestuur.

Raad van Advies

De Raad van Advies bestaat uit een team van onbezoldigde experts. Zij staan het bestuur en het management bij met hun kennis.

Onze mensen

Met dank aan

Het werk van de Nederlandse Malaria Stichting wordt mede mogelijk gemaakt door Careplus®
Careplus